semoga berbahagia mendapat rahmat

limpah kurnia Tuhan yg Esa..........

31 July 2012

kain batik....: )


hmmmm 23 / 12 tarikh lahir mak tun.... heheee.... emmm nak bg hadiah ape ek, ampa slalu bg hadiah kat mak ampa apa dia ekkk ?? dulu mak tun suka sgt kain batik, dalam almari mak penuh dgn pelbagai jenis kain batik,,, adoooiii,,, paraahhh, tu belum kira dalam kotak lg.... mak ampa pon suka kain batik ka? haiisshhh, sgt pelik3, bukan mintak kat tun ja, kat anak2 yg lain pon...hahaaa... haa tun nak ingat balik nih,

dialog 2008, kat asrama, tepon mak, tgh exam spm, baru lepas paper syariah

selamat hari jadi mak, nak hadiah apa?”
emmm mak nak kain batiklah”
ok”

dialog 2009, lepas spm, tun bosan, p keja kat kedai kain, saja cari pengalaman, d samping tu cari duit hahaaa,

bulan 6
mak2, nak hadiah besday ape tahun ni?” (macam banyak duit kihhh3)
mestilah kain batik” (sambil sengih2)
laaaaaa! Kain batik lg, kain batik, kain batik, kain batik, asyik kain batik jaa, lain la pulak” (dahi berkerut2, x puas hati)
ishh, td tanya nak hadiah apa, dok merungut pulak, x nak bg xpalah, mak x kisahhh” (nada merajuk)
ha laa, tahun lepas kain batik, 2 tahun lepas kain batik lg, 3 tahun lepas kain batik jugok, hari ibu pon kain batik, apa la mak ni” (huhhh, mengeluh haha)
hat tu paling murah, dekma bukan ada duit pon” (nada mngejek, hahaa sebenarnya mak tun x nak menyusahkan anak2 die tu yg ckp lagu ni)
amboooiii, mak jgn nak pandang rendah kat dekma naa hahaa, ok lah, sbb apa mak suka kain batik ek?” (pelik)
1 hari nnt kalau mak mati, senang, kain batik banyak, guna ja kain batik mak tu” (senyum)
mak ni, ade pulak ckp macam tu, addooii” (tmt perbualan, tun keluar bilik)

bla blaa blaaaaaa

bulan 8
bulan 7 masuk kolej pusrawi, keluar p shoppg kat kl la dgn budak2 rmmte, raya puasa x lama lg, teringat nak beli hadiah besday kat mak, beli mcm2, antaranya baju kurung warna coklat, xde lah mahal, pastu beli kat abah sekali warna biru... heheee... sat g beli kat mak sorang, abah merajuk pulak... hehee... haiiisshhh...

mak3, dekma bg hadiah besday baju raya tau hahaaaa, asyik kain batik jaa” (sambil hulurkan bungkusan)
ehhh awalnya? Besday mak lambat lg, bulan 12” (hairan)
alaaa xpa la, nnt x sempat” (ntah kenapa pulak tun ckp x sempat ek)
x sempat nak p mana” (muka sayu + risau)
emm x sempat la, ishh mak nih, nnt mak pakai raya ni naaa, tauu haha” (tun keluar bilik)

raya puasa dah....


salam raya tun dgn mak utk yg last,,,
tadaaaaa,,, baju mak tun tu, walaupun x cukup kain sikit (singkat),
tp mak tun suke pakai heheeee...


raya haji pulak (nak dekat) baru balik rumah, da sebulan lebih kat pusrawi, malam tu depa cakap balik kampung malam esok, addoooiii,,, x tau la pasai paa tun berat sgt hati nak balik kampung mase tu.... pagi sebelum balik kampung, tun keluar dgn kawan (miza, fida, peah),,,, hhohohoh,,, mlm tu balik kampung, n bla bla blaaaa... mak bawak sekali baju tuh utk pakai raye haji... yahoooooooooooo,,, walaupun x sempat pakai, tp syooookkk laaa kannn3... hehee...

ok, hadiah besday utk 2o1o dan tahun2 berikutnye, tun dpt hadiahkan Yasin.... (tiada lg kain batik) heheee... mak mesti suke.... semua kain batik mak, tun bg kat ore kampung dan sedara mara... hohohohoooo... ade sikit lg kt uma....

prooooooooooott...

No comments: