semoga berbahagia mendapat rahmat

limpah kurnia Tuhan yg Esa..........

30 December 2010

Rindu pada yg tiada,,,



ting tingg tinnn tingg tingg (muzik)

d lingkaran diam ku termanggu, terkenangkan kembali
saat indah aku bersama mu d belai cinta suci
sewaktu kelukaan hatiku, kau datang dan memberi
taburan bunga cinta sucimu harum subur d hati

tapi kini engkau pergi, tinggalkan aku sendiri
mengusir sepi mengusir rindu, terpisah selama2nya
kau pergi dariku.....

titisan air mata d pipiku, memanjat doa suci
saat indah aku bersamamu, masih tetap d hati

cintaku masih untukmu, rinduku masih padamu
biarpun kita terpisah jiwa namamu tetap d kalbu
ku semadikan cintaku d dalam doa kudusku
kepada Tuhan aku meminta, damailah engkau d sana
mengadap Tuhan yg Maha Esa.......

lagu ni tun suke nyanyi kat mak tun hehehee... mak tun suke dgr (walaupun suare tun macam katak puru) kihhh3, siap buat video, suare real dr tun punyaaa, mak tun tengah baring (sambil malu2).... sampai sekarang video tu dalam nset tun, tp tun x cukup kuat lg nak tgk balik, x jamin air mate x tumpah.. wink!

Hessshhhh melaluut pulak, tun nak cite pasal pesan mak ayah kat kite.... haaa,, mak ayah ampa dok pesan ape kat ampa?? ade same x macam yg mak ayah tun pesan? Hahahahaa

pesan mak abah jangan lupo!

bahagia seluruh semesta
bermula dari sebuah keluarga
dari titis ibu tersayang
terbinalah sungai kasih yang panjang
mak................


kenanglah pesan ibu,,,,huhuhuhuuuu,,,lagu halim yazid (mak tun pese gini jugok tp xde la sambil nyanyi, bukan juga loghat klate gini hahaa)


ingat sokmo hak mok pese, nak nak kali ambo nak turun jale
jange lupoke Tuhe kito ore isele tokleh tingga sembaye

ingat sokmo hak mo pese, walau jauh duduk tempat ore
jange lupo kampung lame, warih waroh di klate
tokleh sombong ngan ore

pese ibu bapok, ambo tak tlupo
pese ibu bapok ,ingat pah bilo-bilo

pese turon pulok, goyak wi kt nok ambo
kito harto takdok, pesane jadi sako

ingat sokmo hak mok pese, kito susoh jange tumpe ore
tak soh pinje berute, kalo de banyok ute
kito payoh nok sene

hok mok pese hari-hari, pandai2 jaga diri sendiri
bala cekah jgn dicari, tempat susoh jange di gi
ore kenat keno lari

maso kito kayo, rama lah saing sorbat, de takdok gapo sekaro
kucing pun tok dok dekat, mase sene lego
ramai lah kaum krabat, de takdok gapo sekaro,lalat pun tak sei hinggap

ingat lagi hak mok kato, hati2 dale wat kira caro
lidoh maruah kito,hati ore keno jago
tak baik mengupat mengata
hok mok pese hari2, kito keno kenal diri sendiri
mano asal kito mari, pah mano kito nak gi
baik2 jago diri
pesane mok ambo, iklasnyo dari hati
pese ko anok dio, jak mulo sampa lo ni

ingatlah madah abah...........

tumbuh dari keringat ayah
kita perah pengorbanannya yang melimpah
air matanya mengalir di darah kita
membina semangat dan cita2
abah.....................

 
KEMBALILAH KE JALAN ALLAH..



Ambo pon besaa dengaa penoh kaseh saye
Dale sebuoh basaa dighi atah tanoh oghe
Ayoh slalu tinggaa gi pagi kelik male
Kijo caghi samah seghiaa nok buwi ambo makey...

woowwoooo... rindu mok, aboh... kihh100 =(



cuteee wehh,, hehee

No comments: