semoga berbahagia mendapat rahmat

limpah kurnia Tuhan yg Esa..........

11 December 2010

senyum, xperlu kate ape2 !!

:)  heeeee....

ade sape2 xsuke senyum kt sni, sile angkat tgn! hahhaaaa.. xbleh wooo senyum tu sihat...
selain tu bleh buat kite kelihatan mude! cheewwaaahh hahahaa...senyum dan ketawa berbeza ye.... jangan tertipu dgn org barat, konon banyak ketawa (terbahak2) bleh hilang stress, awet mude, panjang umur! cissss kwang asamm, itu semua dusta, ketawa yg keterlaluan bleh membuatkn hati kite mati, ilmu makin berkurang (sia2 je), melalaikan, sitan akan ambik kesempatan, dan bleh menganggu org lain (manusia mane yg suke dgr org ketawa kuat2 nih, rase nak bg penampau, ye x??) hahahaa.... silap hari bulan boleh kene maki ahhh... wha100.... dlm

          surah an-Najm ; "maka mengapa kamu ketawa dan tidak menangis?"
<ayat 60> 
ayat ni walaupun pendek, sarat dengan pelbagai pengajaran yg perlu d ambil oleh kite semua....



seperti yg kite tahu, senyum ni ade macam2, senyuman yg ikhlas, senyum sinis, senyum nakal, senyum gatal (menggoda), senyum puas (sabotaj org), senyum kambing,senyum pisang pon ade! hahaaha, senyum ketika di timpa musibah (senyuman paling baik) dan lain2 hahahahaa......haaa pilih la senyum mane yg terbaik utk kite!



senyum......simple je, kite x sakit hati, tp dapat jadi pengubat hati bukan utk kite jee utk org2 yg kite sedekahkan senyuman tu juge (kutip pahala ni byk2 wehh) hahahaaa...lagipun sunnah nabi kan....kih3....senyuman yg manis juge merupakan 1 hadiah yg bernilai tau (bleh buat org angau), org akan sentiasa igt "ehhh, ni hamba Allah yg pernah senyum kat aku dulu" hehehehheee...emmm tun ade 1 lagu tentang 'senyum' ni, sure tersenyum punyee,,,hahahah



"senyum...senyum....
senyum....senyum.......

kacak luar, kacak dalam
kacak dengar sini, kalau sy senyum
awak mesti senyum sekali,
kalau kita senyum, semua orang berjangkit
bila semua org senyum, dunia tiada penyakit

tu boleh pon senyum cantiknya gigi
sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
wanita hari ini harus pepandai puji
kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
kalau cantik, senyum cantik mesti cantik lagi
senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
kalau tak ada pon aku masih mahu cubit

senyum, tak perlu kata apa2
senyum, tak perlu kata apa2...




# tp 1 tun nk pese, jgn salah gune senyum kat ore bukan mahram (senyum yg niat x baik, senyum gatal) silap hari bulan, kene santau (gile bayang kt ore tu) pulak wha3



= murahkan senyuman,,free yoo...!


                    SENYUM..........




                                   senyumlah.......kih3





       

org yg da tau ajalnya makin hampir pon masih bleh tersenyum,,,kite??


                                   
                   haaa..senyuman ni agak bahaya! hahaa 





senyum ketika susah.....



                        

                      senyum lebar


                                                                                

                                                                                       senyum itu penawar



ehhhh! sebelum tun terlupo, heheheee,,,, jgn igt wanita yg berjilbab / berpurdah / niqab x senyum, mereka pon senyum tau..lagi manis senyumannya sbb tu mereka pakai jilbab / purdah / niqab, tkot2 kite ni tgk terpesona hahhaaha.... walaupon d sebalik hijab tu kite x nampak, tp kite bleh tengok keihklasan tu dari kace mata nye cheewwaaaaaaahh..hihiiii.. hmmm tun pernah jumpe sorg hamba Allah ni,isteri kpd imam mekah, mase tu bulan puasa, ade program kat masjid, suaminya d jemput menjadi imam kt salah sebuah masjid d sg udg (lupe nama masjid)... syahdu suara suaminya bila baca surah fatihah,,bessttt...



mase tggu jemaah2 lain masuk, tun ade terdgr si isteri tu sembang2 dgn makcik kampung ni dalam bahasa inggeris la wha100, x tau la makcik ni pehe atau x sbb makcik ni angguk je tp x bg respon (geleng ke) hahahaa.... lawok3...lps da usai solat maghrib, si isteri tu terlebih dahulu menghulurkan tangan utk salam jemaah2, bile sampai turn tun heh hehh hehh, saje menguji, tun ckp "masmuki?" dia balas "sajdah.... " (sambil tersenyum, bleh nampak la dr mate die, dan menganggukkan kepala) waaahhh sedap name...kih3....tp kenape die x tanye name tun ekk, cisss xglamor r hahaa...












2 comments:

Ana Abdullah said...

hihihi...lawaklah ema.

mata akan mengecil bila kita senyum. tapi, kalau buat2 senyum tak kot. ^_^

-farizah-

tun timah said...

hahaaa... kalau begitu, kite buat2 jugak la senyum kat org yg buat2 senyum kt kite tuhh hahaha...
bg balik sedekah yg die buat2 tu kihhh3 (banyak kali dah ema terima senyum buat2 ni) wink!