semoga berbahagia mendapat rahmat

limpah kurnia Tuhan yg Esa..........

15 February 2011

كاسيه سأورع باف


................. هوجن سماكين لبت

Angin bertiup kencang... d langit, kilatan petir memanah ke bumi... sorang bapa dan anak perempuan basah kuyup menuju ke arah sebuah jambatan... hari sudah lewat, mereka perlu pulang segera sebelum langit menjadi gelap.....

si bapa melihat air sungai yg deras dan ganassss... kemudian dia memandang ke arah jambatan kayu d hadapannya... biarpun beberapa batang kayu pada jambatan itu telah kopak dan rapuh, mereka perlu melintasinya.... tiada jalan lain.....

si bapa memandang anak perempuannya yg sedang menggigil kesejukan... “sayang” kata si bapa, “pegang tangan ayah kuat2 tauu”....

jawab si anak, “tak mauuu! Ayah yg kena pegang tangan sy kuat2!”
si bapa terdiam... “oohh...kan same jeee tu”

tak same, ayah.....” jawab si anak, “kalau sy pegang tangan ayah dan terjadi ape2 pada sy, sy mungkin akan terlepas tangan ayah... tapi kalau ayah yg pegang, sy tau walau ape pon yg terjadi, ayah takkan lepaskan tangan sy.” heheheeee


abah..
your fierceness make me frightened
but
your tenderness pleasant me
i missed your caressness
i remembered you hugged
abah..
in your fierceness
still have a tenderness
in your firmness
still have a symphaty
you are my strengthness
without you i'm weak
although had a gape between you and me
i'm still love you
with all my heart
i will miss and remember all memory
when i'm with you abah
forgive me for all my wrong
there no intention in my heart to betray you
but..
what have in my heart is i will always love you
forever..
abadan..
selamanya..
yeongwanhi..
yong yuan..
yoyokaginiraku..
father..
walid..
abah..
abuji..
tousan..
baba..
although in any language you're been call
you still my ABAH
by shuhaida





 
ساي ريندووووووووو ايه ساي
.....ديك ما ىق ابه


Anis farhah sharifuddin!


heheee, bile sebut name ni, syooook jee dengaq, hahaaaa.... bile kenal lg best.... hmmm, kite kenal kat mane ek anis?? haaaa dlm majalah fokus kan wha1000... lawakkk3... berdasarkan cerita dr anis, die n g geng ade buat 1 perlawanan (yg ntah papeee tuh) sape contact paling lame, dia menang.... nak d jadikan cerita, anis masuk no tun, konon nak kenal2 hahaa, mase tu x tau pulak no phone d siarkan tp sebelum2 tu x de pulak! Dari situ kanto000ii dgn budak2 sekolah, budak2 taman dan budak2 laahh hahaa.... sebenarnya saja dok hantar, maklum laa lepasan spm, dok rumah saja x dak buat pape, tu yg cari keja p hantar dlm majalah fokus, guna gambar miza (maafkan sy hamiza kah100, tp tun ade ckp la dgn miza sebelum tu) hahahaa... addoooii...

anis masuk no time tun da continue study kat pusrawi, budak2 nurse ni mane ade mase nak melayan mesej2, sebab busy laa katekan nak2 dpd budak x kenal ek, kedah lak tuh, so anis je la dok rajin hantar mesej2 best, tun ade mase baru reply (bg menjaga hati sesama makhluk kahh3)...

mesej, mesej, dan mesej sampai akhir tahun 2009, d takdirkan tun acdnt kat kedah, anis nak mai ziarah katenya, sangkaannya tun terlantar kat katil x boleh bangun, ingat sakit kronik la kot ek hahaaa.... kebetulan rumah dekat! mase ni x pernah lg tgk muka anis, anis konon da tgk dah muka tun dlm majalah tu tp tu gambar miza hahaaa, dok mesej je la tanpa tau muka! Pelik betoi hahahaa... anis pon da bg tau family (mustahil nak mai sorang kan, pemalu yg teramat kah3)... tun kat rumah dah gelabah dah, yela x penah tgk muka, mana kite nak tau kan mcm mane situasi bile anis mai ziarah nnt... takot aihhh.... sebelum 2 da rancang dgn ain (kakak tun) menyamar jd tun.. ceeehhhhh haha...

petang tu mai la 1 family yg akhlaknya cun, yg d senangi kelakuannya, percakapnnya dan lain2... sgt cantik dpd ayah, mak, anis dan adik2nye sehingga ke bongsu... heeheehee.... mase tu macam dapat agak dah dak anis yg mane 1, sebab memang da boleh agak r kan.... lepas habes sesi salam menyalam, anis dok sibuk borak dgn adik tun, mestila kite pelik kan, dak anis ni pasai pa dgn kite x bercakap, dgn adik kite die ramah ahahaa (adik tun da cuak dahh)... lupa pulak tun! Yg dlm buku fokus tu gambar miza tp miza dgn adik tun ade rupa ke, eeeee pelik dak anis nih wha1000.... mungkin ade rupa kot bg anis je laaaa hahaha.... addooiii, lawak gilaaaaa....


tadaaaaaaaaaaa... hahhaa


d pertengahan, mak anis tanya yg mane 1 tun, yg dak anis ni still x dpt nak cam lg hahaa... adoooiii.. mungkin terlebih fokus kat adik tun... mak anis sgt ramah! Dok cerita2 pasal anis, tun kurang paham sebab loghat kedah terlalu pekat, maklum laaaa da lame dok melaka kan hahaaa, (sekarang ni da kekok nak ckp melaka dgn kawan2 sebab kawan dgn dak anis la kott + budak rumet org utara hahaa) da sampai pengakhiran baru si anis tau siape rahmah sebenarnya chheewwaaaaaaaahhh hahaa.... ayyooooo.... ape daaaa.... x senonoh betooiii...

lawak gile bile dok cerita2 balik dgn adik tun hahaa, gelak sampai sakit perut nihh.... alhamdulillah sampai sekarang still contact, bukan dlm phone je, fb ponn ahhahaa, harap boleh contact sampai penghujung nyawa kihhh3,,,, anis pon menang laa dlm perlawanan yg ntah pape tuh hahaaa.... haaa, tun ade cite kat miza pasal ni, tp miza kurang caye, ye laa sape nak percaye cite2 yg x logik nihh, tp ni la yg terjadi betol2 kat diri tun.... hahahaaa.... syok weeehhhh, kelakar sgt2...

akhir kate, semoga anis sihat selalu, jage kesihatan, jgn rindu2 kat I, nnt u meroyan pulak wha100 gurau yooo.... dan semoga kite berjumpa lg... heheeeee...


pic pertama terima dpd anis.....
peewwiiiiiiiittt hahaa

13 February 2011

Mari mengenal golongan manusia... hehe


ORG BERIMAN ; iaitu org yg mempercayai dgn penuh keyakinan terhadap apa yg d bawa oleh Rasulullah saw adalah benar datangnya dr Allah swt dan segala pengetahuan yg d perolehinya d gunakan utk menguatkan lg iman yg ada d dlm jiwanya........


ORG ISLAM ; iaitu org yg tunduk dan patuh terhadap apa yg d bawa oleh Rasulullah saw.... ia mengerjakan segala yg d perintah dan meninggalkan segala yg d larang.... iman dan islam, kedua2nya x dapat d pisahkan kerana mempunyai hubungan yg sgt rapat.....


ORG MUNAFIQ ; org munafiq mengikut istilah syarak ialah seseorang yg menyembunyikan kekafirannya dgn berpura2 menunjukkan keislamannya dr segi percakapan @ perbuatannya.... ia mengaku serta berikrar sebagai seorang islam tetapi d dlm hatinya ia menolak sama sekali ajaran2 yg terkandung d dlm syariat islam.... org munafiq d akhirat kelak tempatnya d neraka yg paling bawah sekali dan paling pedih azab seksaannya.....


ORG SYIRIK ; ialah org yg menyekutukan Allah dgn sesuatu makhluk lain @ mempercayai bahawa adanya suatu kuasa lain yg lebih berkuasa dr Allah.... org yg melakukan syirik d panggil 'musyrik'..... syirik terbahagi kpd 2 ;
  1. syirik jali (terang) / akhbar (besar) = iaitu menyekutukan Allah dgn sesuatu makhluk dan mempercayai ada kuasa lain @ mempercayai ada kuasa lain yg lebih berkuasa dr Allah seperti memuja kubur, menyembah berhala, matahari dan sebagainya......

  1. syirik khafi (sembunyi) / asghar (kecil) = iaitu x meletakkan Allah sebagai yg mutlak dlm niat terutama dlm ibadat seperti riak (menunjuk2 kehebatan diri), ujub (mengagumi diri), dan takbur (membangga diri)....


ORG KAFIR ; erti kafir ialah apabila seeorang itu mengingkari akan ke Esaan Allah, kenabian Nabi @ syariatnya.... seseorang yg mengingkari salah 1 nya @ ketiga2nya sekali d panggil 'kafir'.... kafir terbahagi kpd 3 ;
  1. kafir jahli = kekufuran yg d sebabkan oleh kejahilannya......
  2. kafir juhdi = kekafiran yg d sebabkan merasa terhina sekiranya memeluk islam.....
  3. kafir hukmi = iaitu kekufuran d sebabkan sesuatu perbuatan @ perlakuan yg bertentangan dgn keimanan seperti menghina kitab Al Quran @ hukum – hakam yg terkandung d dlmnya @ menghina sunnah nabi........


ORG MURTAD ; ertinya apabila seseorang itu x lagi tunduk dan patuh kpd syariat islam @ meninggalkan dan menceraikan diri dari jemaah islam.... seseorang yg menghalalkan barang yg d haramkan Allah dan mengharamkan barang yg d halalkan Allah juga d hukum sebagai 'murtad'..... seseorang yg murtad itu ialah org yg berbalik menjadi kafir.....


ORG FASIQ ; iaitu org yg terkeluar dr jalan kebenaran serta x mempedulikan segala perintah Allah swt.... setiap masalah yg d hadapi mereka x menyelesaikannya mengikut syariat islam sebaliknya mengikut kehendak hawa nafsu mereka.....


ORG ZALIM ; iaitu org yg berhati kejam serta x memiliki rasa takut sedikit pun kpd Allah..... mereka ini x beriman dan tergolong dlm golongan org2 kafir..... Allah amat membenci terhadap golongan ini....



hmmmm... jd, kite nak pilih golongan yg mane? ehehehee...
kite tentukan..... prooooooooooottt

Cite ni khas utk dak ida je... yg x berkenaan p main jauh2... hehee


Ini cite budak2 zaman sekarangggg... tenett net teneett net nett (muzik)... telah tun terima sepucuk surat dr kekasih, cheewwaaahhhh tipu je hahaa,, dr peminat misteri kihhh3,,, tipu lg... dr sorang budak ni... adoooooiiii... lemah betol... hahaaa... memandangkan da berjanji, tunaikan laa.... dan sory late...!





mcm budak2 pon ade, 20 da idaaaa,,, boleh kahwin da, ni main surat2 lg kenape kahh100.... oooo nak taip msj malas ehh, cite panjang laa konon wha3 (aku rela ko tulis surat dpd cakap fce to fce dgn aku, lg geli!! kah100).... aku pon malas nak tulis2 ni, x nak membazir dakwat, bukan tu je, x nak membazir kredit, x nak membazir mase cakap dgn ko kahhh3, so, bace dlm blog aku je laaaa, xkan hilang2 dan ko takkan lupe ko pernah bg aku surat yg sgt lawak nih hihii dan cucu ko serta cucu aku boleh bace nanti kah10... tp kan geli tau x, geli wehhh bace surat kooo, da la xde warna2, x ceria langsung, x wangi lak tuh, kertas x berkualiti, dakwat pen x menarik hahaaa....

ape2 pon tq laa sbb susah2 je tulis, sebelum balik cuti lak tuh, nampak dan jelas laa keikhlasan dr situ... wink!! pandai ko curi mase ek lg berape minit je nak balek kan (x pandai curi hati pakwe... x lulus! Ahahaahaa.... ) nasib baik x tertinggal bas,,,aku malas nak dok dlm bilik time 2, sedih woooo aku sorang x balek lg, cissss!,,

soalan ko, ape aku rase lepas bace surat ko eh?? hahaaa....

jaaappp3, refresh balik, x de rase pape pon (tipu je)... x suke laa bace surat ko (sebaliknya).... rase terharu (geli pulakkkk)........ heheheeeee..... rase biasa je laahh! Ko nak aku rase ape hahaa... ape daaaa....

emmm alhamdulillah laa ko boleh ber pikir berdasarkan mimpi ko tuh dan lain2,,,, tp aku x rase dpd aku... sebenarnya dpd ko sendiri.... (kite kan da mumaiyiz whaa100).... kalau Allah nak bg baik tu, Allah bg, bergantung kat ko la.... kalau ko nak jahat, Allah boleh bg jugak, tp Allah tu Maha Pengasih lg Maha Penyayang kat hamba2Nya, sebab tu kite berkawan.... yg baik2 dpd ko atau aku kite ikut, yg jahat2 tu kite ingat2 kan (selalunya aku r jahat lebih kahh3).... kalau ko ikut jugak silap besar tuhh.... jangan x tau, banyak pengajaran aku ambik dpd ko (dalam diam)....

“aku banyak sindir2 or kias2, smtimes main ckp je kt ko” haaa cakap lembut2 x makan saman ekk wha1000.... alaaaa guraauuu je tuhh (tp kebanyakan serius r kah3)..... x ambik hati kan??? ko kan baik (nak muntah aku)... hiihiiiiii.... haa tengok, dulu ko lembik, sekarang ko da power (sikit je laaa).... aku ade masalah berkomunikasi (pemalu yg melampau) ko sebaliknye hahahaaa, aku senget, ko lurus wha3... aku x boleh bayangkan kalau ko ade masalah komunikasi jugak, kite dua2 boleh mental tauuu kah3...

*INFO MENTAL
bermaksud gangguan pada fungsi otak boleh menyebabkan perubahan kpd proses pemikiran, perasaan dan kelakuan.....

kategori penyakit mental ;
1. NEUROSIS
  • mengalami perubahan dan gangguan tanpa menjejaskan kewarasan
  • kemurungan, perasaan sedih melampau dan berpanjangan melebihi tempoh 2 minggu

2. PSIKOSIS
      • perubahan ketara sehingga menjejas kewarasan, mengalami halusinasi (sering berasa keliru dgn mendengarsuara2 ghaib) dan bercakap atau ketawa seorang diri

3. KECELARUAN PERSONALITI
      • kecelaruan yg membuat seseorang itu mengalami kecacatan perwatakan dan karakter

FAKTOR PENYUMBANG

  • genetik d mana terdapat ahli keluarga yg pernah menghidap penyakit mental
  • gangguan bahan kimia dlm otak yg d kenali sebagai “neurotransmitter” tidak berfungsi dgn baik
  • jangkitan virus
  • sejarah hidup yg getir, contohnya, kehilangan ibu bapa semasa kecil
  • sosio ekonomi yg rendah

sumber= surat khabau


sekarang ni aku bercite2 nak tarik ko p kelas awal, ambik tempat depaaaaaaaaaaaannn sekali, biau dpt tgk muke lect dgn jelas (boleh ngorat) wha3... lagipon kite ni kan ngok ngek kihhh3,,,, ambik cos ni pon bukan dgn hati yg rela cheewaahhhh... heheee... ustazah sharifah cakap, k. farizah pon ade ckp woooo, k. nusaibah pon ade cakap jugak.... org2 beriman tu ckp lebih kurang camni la….surah Baqarah ayat 216 “boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui...” so, kite jgn kufur nikmat! Kena belajar rajin2... semaikan rase cinta kat cos yg kite ambik nihh! Yeeaaahhhh nur Rahmah berazam x mau ponteng kelas lg hahaa....

wehhh gurau je ehhh kat atas2 nih, addoooooiii, x reti nak bg respon camne, merapu2 boleh laa..... japp2, ko ckp, “kawan yg banyak tolong”, aku rase kawan yg banyak menyusahkan ko ade laaa... wink!! sory kalau berkasar, tp beruntung kasar dgn ko.... dgn ko sorang jeeeee....

Alhamdulillah... aku bersyukuuuuuur ade kawan mcm ko, penyabar (konon), pandai.... dan lain2 lg (malas nak puji banyak2 nnt perasan pulak) walaupon ko x pernah berkawan dgn org pelik macam aku, bukan ko je cakap, ramai lg, ntah la semenjak tragedi ngeri tu xde tempat nak bergantung dah, tu yg jd pelik kot...

haaa aku pon, saaaaaaaaaaaaayang ko jugak (jage hati yoo kihh3)... ko x yah laa sayang aku, nnt aku p jauh x de lah sedih sgt ( geliii3) wha10... semoga kite tergolong dr golongan kanan terima buku amalan nnt aminn........

"para sahabat yg bertahta d hatiku bukanlah yg ku khaskan ciri2 nya, agar IDEAL segala2nya d mata... tetapi para sahabat yg ku hargai dan ku sayangi yg bertahta d hati adalah yg dirinya berjiwa hamba... kerana sifat kehambaannya itu, hatiku x upaya utk lupakannya..."



perkenalkan, ni kawan tun, ida = sengal hahaa


,يع بنر
رحمه     

01 February 2011

dan.... jgnlah kamu mendekati zina


SEORANG GADIS.......

Ada seorang gadis
Termenung di jendela
Memikirkan nasibnya
Yang telah ternoda
Terpinggir terhina
Kerna dosa-dosa silamnya

Ibunya telah tiada
Begitu juga ayahnya
Mengharungi dunia
Tanpa pedoman di jiwa
Keliru hatinya
Antara syurga dan neraka

Pada siapa
Harus dipinta
Secebis rasa seulit mesra
Di akhir noktah
Usia dirinya
Yang akan berhenti jua

Deraian air mata
Menangisi dosanya
Rebah dia mengharap
Keampunan Tuhannya
Serta ketenangan
Mengharungi dunia yang fana

Umurnya masih muda remaja
Tetapi terleka kerana
Nafsu yang mengaburinya
Namun Tuhannya masih
cintakan dirinya
Walaupun dosanya
Selautan dunia

Mengapa perlu berasa
Berjauhan dari Yang Esa
Sedangkan Allah sentiasa
Merahmati hamba-Nya
Yang sering terlupa
Leka dan alpa terhadap-Nya

Harapannya subur kembali
Bukti kasih Ilahi
Syukur dia ditemukan
Jalan kebahagiaan
Mengukir ceria
Membenam segala
Kecewa.....


Inilah hasilnya cinta tanpa panduanNya.
Cinta yang mencari bahagia yang fana.
Cinta yang membuta mata.
Cinta yang ternoda.
Cinta yang sia-sia.
Cinta yang mencari dosa.
Cinta yang menjamin neraka.

Malu yang menjadi benteng jiwa musnah... Iman yang menjadi kubu kuat dirobohkan.

Oleh siapa?

Tentunya oleh diri sendiri,
tatkala diri lupa Ilahi,
tentunya sekali maksiat dicari.
Dibisik syaitan yang dikasihi,
indah hidup lupa akhirat hakiki.


"Zinanya mata adalah melihat (sesuatu), zinanya lisan adalah mengucapkan (sesuatu), zinanya hati adalah mengharapkan dan menginginkan (sesuatu), sedangkan alat kelamin membenarkan atau mendustakan itu (semua) ...",     HR Bukhari & Muslim


Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).
(Al-Isra' : 32)

Dan janganlah kamu hampiri kejahatan-kejahatan (zina) yang terang daripadanya ........ Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu memahaminya.
(Al-An'am : 151)


Masih ada ruang untuk kembali.....

Semua orang Islam inginkan syurga, namun adakah perlakuan dan amalan kita seperti ahli syurga? Muhasabah diri kite... dan utk tun juge.... heheee
kahwin ni, x yah tggu umur, habis study ke, da kaye nanti ke, bile da sedia (ready) konon... hahahaaa kalau da ready, kenapa bercerai lak... nak kahwin la ni pon boleh aihhh...


“Dan kahwinikanlah orang-orang yang bujang diantara kamu dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan mereka dengan kurniaan-Nya. Dan Allah Maha Luas (Pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui”.
(An Nur: 32)

“ Ada tiga golongan manusia yang berhak Allah tolong mereka, iaitu seorang mujahid fi sabilillah, seorang hamba yang menebus dirinya supaya merdeka dan seorang yang bernikah kerana ingin memelihara kehormatannya”,  
HR Ahmad

“Dan kahwinikanlah orang-orang yang bujang diantara kamu dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan mereka dengan kurniaan-Nya. Dan Allah Maha Luas (Pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui”.(An Nur: 32)



jom kite kenali seks2 x normal....

CIRI2 SEKS YG TIDAK NORMAL

Seks normal ialah hubungan kelamin antara 2 jenis kelamin yg berbeza, iaitu lelaki dan perempuan seperti seorang lelaki yg bersetubuh dgn isterinya, haaa yg tu kehidupan seksual yg normal.... sedangkan yg abnormal ialah pemuasan nafsu seks dgn memakai objek yg berjenis2 serta menyalahi dr adat kebiasaan yg berlaku....

seperti yg kite tauuu kan, kehidupan seksual yg abnormal da lame sejak dahulu sebelum kedatangan Islam.... tetapi setelah Islam mula tersebar, ciri seks yg x normal tu mendapat perhatian khusus sehingga ayat2 Quran dan hadis menyebut tentangnya...

menurut Islam, seks d katakan normal kehidupan seksualnya jika dia dapat menjaga kemaluannya dan hanya bersama isteri... heheheeeee.. Allah ade menyatakan sesiapa yg mencari selain dpd isteri, maka merekalah yg melampaui batas weehhhh... (sile rujuk surah al Mukminun ayat 5 – 7).....

sape2 yg mencari selain tu (isteri) kan, memberi maksud bebuat zina, homoseksual, dan lain2...
sifat seksual yg abnormal ialah............. jennngg3

1 , HOMOSEKSUAL
golongan ini tertarik melakukan hubungan sejenis... bg anak teruna (lelaki) d sebut gay woww.... bg anak dara pule (perempuan) d sebut lesbian peewwiiittt... hahaaaa.... cite zaman nabi dulu (kalau ampa ingat lg la) kaum Nabi Lut lah yg banyak melakukan dosa seperti ini sehingga Allah menurunkan musibah kat depa dgn hujan batu yg musnahkan depa... (sile rujuk al A'raf ayat 80 – 81)
jika lelaki mendatangi (melakukan seks) lelaki, maka itu ialah org yg berzina. Dan jika perempuan mendatangi perempuan, maka keduanya juga berzina.”

2 , SODOMY @ SEKSUAL ANALISM
org yg menggunakan dubur.... memasukkan penis ke dalam dubur isteri atau kaum sejenisnya...
nabi bersabda ; “barang siapa yg memasukkan zakar ke dlm dubur isteri, maka Allah akan membangkitkannya kelak pd hari kiamat berbau busuk daripada bangkai.”

3 , PEDOPHILIA
bermaksud mendapat kepuasan seks bersama anak2nya.... macam ikan haruan makan anak la.. hihiiihii... dalam paper / berita da banyak cite ni... yg ayah dgn anaknya, yg atok dgn cucunya....
nabi bersabda ; “barang siapa mencium anak2 dgn rasa syahwat, maka dia bakal diikat dgn tali kendali dari neraka.”

4, INCEST
bersetubuh dgn muhrim seperti ibu, adik, kakak, saudara dan bapa... biasanya org itu kalau masih ada hubungan muhrim kita x akan merasa bernafsu tetapi sekiranya ada, inilah kelainan seksual yg d larang agama....
nabi bersabda ; “barang siapa yg mencium anak2 dgn rasa syahwat, maka seakan2 dia seperti berzina dgn ibunya sebanyak 70 kali. Dan barang siapa berzina dgn ibunya sekali, maka seperti dia membunuh 70 nabi.”

5 , BESTIALITY
iaitu bersenggama dgn binatang.... ada yg merasa puas jika dpt menyalurkan syahwatnya dgn binatang.... termasuk juga kelainan seksual....
nabi bersabda ; “ada 4 golongan yg sejak pagi lagi sudah dlm kemurkaan Allah dan berjalan dlm kemarahanNya.. Baginda d tanya ; siapakah mereka itu? Baginda menjawab ; mereka ialah lelaki yg berbuat menyerupai kaum perempuan, org perempuan yg menyerupai lelaki, org yg berhomoseks dgn binatang dan org lelaki yg mendatangi lelaki.”

6 , TRANVESTISME
bermaksud kegemaran berpakaian seperti perempuan atau sebaliknya.... termasuk juga sifat seksual yg abnormal kerana keluar dr sifat sebenarnya.....
Sabda Rasulullah saw yg brmksd;
dari Ibnu Abbas bahawa Rasulullah saw melaknat lelaki yg menyamai orang perempuan dan orang perempuan yang menyamai lelaki. (Riwayat Bukhari)

7 , ONANI @ MASTURBASI
mencapai kepuasan seks dgn diri sendiri..............

hohohohohoooo.... sekarang kite semua da tau ciri2 dan ape tu seks yg x normal.....wink!
Dalam surah al Furqan ayat 68 ; “pintu taubat sentiasa terbuka dan dengan taubat dapat menghapuskan dosa2nya serta di gantikan dengan kebaikan.”
surah al Fajr ayat 28 - 30 ;
kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yg d berikan), lagi diredai. Serta masuklah dalam kumpulan hamba-hambaKu yang bahagia. Dan masuklah ke dalam syurgaKu....”

Rujukan dr buku pustaka azhar,penulis abdul aziz ismail