semoga berbahagia mendapat rahmat

limpah kurnia Tuhan yg Esa..........

31 July 2012

kain batik....: )


hmmmm 23 / 12 tarikh lahir mak tun.... heheee.... emmm nak bg hadiah ape ek, ampa slalu bg hadiah kat mak ampa apa dia ekkk ?? dulu mak tun suka sgt kain batik, dalam almari mak penuh dgn pelbagai jenis kain batik,,, adoooiii,,, paraahhh, tu belum kira dalam kotak lg.... mak ampa pon suka kain batik ka? haiisshhh, sgt pelik3, bukan mintak kat tun ja, kat anak2 yg lain pon...hahaaa... haa tun nak ingat balik nih,

dialog 2008, kat asrama, tepon mak, tgh exam spm, baru lepas paper syariah

selamat hari jadi mak, nak hadiah apa?”
emmm mak nak kain batiklah”
ok”

dialog 2009, lepas spm, tun bosan, p keja kat kedai kain, saja cari pengalaman, d samping tu cari duit hahaaa,

bulan 6
mak2, nak hadiah besday ape tahun ni?” (macam banyak duit kihhh3)
mestilah kain batik” (sambil sengih2)
laaaaaa! Kain batik lg, kain batik, kain batik, kain batik, asyik kain batik jaa, lain la pulak” (dahi berkerut2, x puas hati)
ishh, td tanya nak hadiah apa, dok merungut pulak, x nak bg xpalah, mak x kisahhh” (nada merajuk)
ha laa, tahun lepas kain batik, 2 tahun lepas kain batik lg, 3 tahun lepas kain batik jugok, hari ibu pon kain batik, apa la mak ni” (huhhh, mengeluh haha)
hat tu paling murah, dekma bukan ada duit pon” (nada mngejek, hahaa sebenarnya mak tun x nak menyusahkan anak2 die tu yg ckp lagu ni)
amboooiii, mak jgn nak pandang rendah kat dekma naa hahaa, ok lah, sbb apa mak suka kain batik ek?” (pelik)
1 hari nnt kalau mak mati, senang, kain batik banyak, guna ja kain batik mak tu” (senyum)
mak ni, ade pulak ckp macam tu, addooii” (tmt perbualan, tun keluar bilik)

bla blaa blaaaaaa

bulan 8
bulan 7 masuk kolej pusrawi, keluar p shoppg kat kl la dgn budak2 rmmte, raya puasa x lama lg, teringat nak beli hadiah besday kat mak, beli mcm2, antaranya baju kurung warna coklat, xde lah mahal, pastu beli kat abah sekali warna biru... heheee... sat g beli kat mak sorang, abah merajuk pulak... hehee... haiiisshhh...

mak3, dekma bg hadiah besday baju raya tau hahaaaa, asyik kain batik jaa” (sambil hulurkan bungkusan)
ehhh awalnya? Besday mak lambat lg, bulan 12” (hairan)
alaaa xpa la, nnt x sempat” (ntah kenapa pulak tun ckp x sempat ek)
x sempat nak p mana” (muka sayu + risau)
emm x sempat la, ishh mak nih, nnt mak pakai raya ni naaa, tauu haha” (tun keluar bilik)

raya puasa dah....


salam raya tun dgn mak utk yg last,,,
tadaaaaa,,, baju mak tun tu, walaupun x cukup kain sikit (singkat),
tp mak tun suke pakai heheeee...


raya haji pulak (nak dekat) baru balik rumah, da sebulan lebih kat pusrawi, malam tu depa cakap balik kampung malam esok, addoooiii,,, x tau la pasai paa tun berat sgt hati nak balik kampung mase tu.... pagi sebelum balik kampung, tun keluar dgn kawan (miza, fida, peah),,,, hhohohoh,,, mlm tu balik kampung, n bla bla blaaaa... mak bawak sekali baju tuh utk pakai raye haji... yahoooooooooooo,,, walaupun x sempat pakai, tp syooookkk laaa kannn3... hehee...

ok, hadiah besday utk 2o1o dan tahun2 berikutnye, tun dpt hadiahkan Yasin.... (tiada lg kain batik) heheee... mak mesti suke.... semua kain batik mak, tun bg kat ore kampung dan sedara mara... hohohohoooo... ade sikit lg kt uma....

prooooooooooott...

17 July 2012

jom la...


Allah maha hebat.......... tiada tandingan,,,,,,,
rasa lega kan ... ? =)
kembalilah pd Rabbmu, walau setinggi langit dosamu, kembalilah pd Dia yg Maha Pengampun !
diyanatahir@yahoo.com ---> terbaik !

13 July 2012

awal lg

2 mggu baru.....



hal kecik je laahhh



boleh rawat hati lg



fuhhhh,, kadang2 jujur tu lg terbaik walaupon pedih



yeaahhh, aku bebaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassss !

12 July 2012

oh Allah

aku merinduiMu Allah....

jgn jauh dpd aku.....

aku merangkak, menagih, mengemis cintaMu.....

sungguh sgt hebat dugaanMu....

aku x tertanggung lg.....

andai mati itu terbaik bg ku

matikanlah aku dlm iman........

izinkan aku bersama mak abah

tiada sesiapa yg terbaik dlm memahami aku selain mak abah.....

aku


aku


aku


x sanggup



dan



x tahan



lagi....



beri lah petunjuk pd ku

aku sentiasa mencari hidayahMu

jangan tgglkan aku

Allah......................


tanpaMu aku benar2 kosong................


owh Allah, berderai air mata update blog kali ni.....

kegembiraan yg aku alami sebelum ni bukan kebahagiaan yg hakiki....

sesungguhnya

Kau maha mendengar....


ya Allah, aku mengaku dan aku malu..... aku x layak ke syurgaMu,

tp aku x sanggup ke neraka Mu........ x malunya aku berkata begini sedangkan aku byk langgar perintahMu

ampunkan dosa aku dan terimalah taubat ku...........

sesungguhnya Kau maha pengampun dosa2 besar.....





04 July 2012

husnul khatimah

taaddaaaa ! aku masuk nasyid?? alhamdulillah merasa la jugak masuk nayid sekali seumur hidup.. hhahaahahaha,,,,, act, masuk nasyid sbb rumet ak si nad sedih bona group nsyid x cukup, so ajak la aku... mata bersinar2 menaruh harapan,, waaaaa lomah aku ah, kena tolong jugak nih ! join jugak la... pikir2 lg, kenapa kenapa kenapa akuuuu nad hahhahaa.... malu tau x, awex rock nih ! ahahhaah... ape2 pon, sgt seronok maaa praktis nasyid dgn korang... hehhehehehe... nad terbaik !!!
hahaaa,,, memang terbaik ! hahaa... ak sayang kau kerana Allah nad...... jaga diri.......




video

video ni clear sikit hahaha... aku da masuk nasyid
dok mengutuk2 aku plak ye... hahaahha



02 July 2012

tahun yg da berlalu...

hmmm.... Alhamdulillah... Segala puji2 an bagi Allah... keranaMu Allah aku boleh bernafas lg d atas muka bumi ni, dan semakin pandai dlm kehidupan....

22.11.09-----22.11.10-----------22.11.11.........................................................


Mati Hidup Kembali



Jalan raya terlampau sunyi
Untuk ku terus bermimpi
Mataku belum mengantuk lagi
Bawa ke mana sahaja kupergi
Tunjukkan ku bulan gerhana
Tiada siapa nak kujumpa
Pendirian tiada kusangka
Tak mengapa oh tak mengapa

Malam semalam gundah gulana

Hari ini hari mulia
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali
Bawakan ku hilang dari ingatan
Hari ini sehingga esok
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali

Agar sepenuh dengan pendirian
Kucapai sebelah tangan
Sebalik awan ada cahaya
Bercahayalah selamanya
Daku tertawa seorang diri
Darah yang mengalir terhenti
Fikiranku melayang-layang
Tiada siapa yang perasan





hohohoo....... mati hidup kembali.... hidup ini penuh dgn ujian.... 


hampir kpd kebahagian, runtuh balik.... x pernah lama, tp aku bersyukur kerana dpt merasa kebahagian tu walaupun x pasti....(buuuu x de kena mengena dgn lagu ! hahhaaa) 

boleh ke aku percayakan kau... adakah aku sama je seperti yg lain2, yg kau lakukan dan kau fikirkan.... kalau macam tu la kau, aku x hingin nak kenal dgn kau... aku tersangat yakin, kau x kan dpt menerima aku....


puuiihhh ! malam2 jiwang, geli ahhh, hahaahahaha


owhh Allah................................


hanya Engkau yg layak d cintai............................





pliissss jgn main2kan perasaan aku....